Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.Læs mere om cookies

Send sikker e-post til os

Sådan sender du en sikker (krypteret og signeret) e-post til Social- og Indenrigsministeriets valgenhed samt til Valgnævnet og Valgbarhedsnævnet.

Send sikker (krypteret og/eller signeret) e-post 

Hvis du skal sende e-post til ministeriet med følsomme og fortrolige oplysninger som fx CPR numre, skal du kryptere din e-post. Er den sikre e-post stilet til en bestemt medarbejder, bedes du angive medarbejderens navn i e-postens emnefelt. 
Social- og Indenrigsministeriet kan kun modtage e-post med digital signatur, hvis du har installeret en digital signatur samt ministeriets virksomhedscertifikat.  

På hjemmesiden søg efter certifikat
 kan du få ministeriets offentlige nøgle, der giver dig adgang til at sende krypteret e-mail til os. Du får vores offentlige nøgle ved at klikke på "Søgning" og taste  i søgefeltet.

På hjemmesiden www.danid.dk kan du finde vejledninger til, hvordan du kan bruge den offentlige nøgle til at kryptere e-mails til Social- og Indenrigsministeriet. 

 

Om eDag3 - Digital Post til ministeriet 

Log på www.borger.dk med din digitale signatur (NemID) og opret en postkasse til sikker digital kommunikation med det offentlige.

Med en postkasse til digital post kan du droppe papirbrevene. Du kan nemt og sikkert modtage digital post og skrive til det offentlige, og du kan opbevare din post sikkert. 

At postkassen er sikker betyder, at ingen andre end dig kan få adgang til at læse din private post eller til at sende post på dine vegne. Det er ligesom med din netbank, hvor kun du kan logge ind og se dine konti og foretage overførsler mv. Du kan dog give udvalgte personer, fx din ægtefælle, adgang til alle eller enkelte mapper i din digitale postkasse. 

I din postkasse kan du også se post fra virksomheder, der sender til e-Boks. På den måde kan du samle al din digitale post ét sted.

 

Opret din postkasse – det kræver kun få klik 

Det er nemt at få en postkasse til digital post. Du skal blot oplyse dit navn og din e-mail-adresse og bagefter vælge, om du ønsker at modtage alle eller kun udvalgte breve fra det offentlige digitalt.

Om den digitale postkasse på borger.dk